2014. május 15., csütörtök

Recept: Spárgakrémleves

Gyönyörű, friss spárgát találtam a piacon. Pedig nem is kerestem. Rám talált. Itt a spárgaszezon. A nagyon rövid spárgaszezon. Könnyű és egészséges levest készítettem a zöldségből.

Hozzávalók 4 személyre:

kb. fél kiló zöld spárga
1 vöröshagyma
2 újburgonya (közepesek)
olívaolaj
só 
bors
vega fűszerkeverék
kevés citromlé
ha valaki szeretné: kevés tejszín vagy növényi tejszín


Az apróra vágott vöröshagymát és a felkockázott újburgonyát olívaolajon megpároljuk. Mehet bele a kis darabokra vágott spárga. (Előtte a spárgasípok rügyét letörjük, és félretesszük. Hagyni kell, hogy ott törjön, ahol ő akar.) Felöntjük fél liter forró vízzel, sózzuk, borsozzuk, vega fűszerkeverékkel ízesítjük. Kb. 25-30 perc alatt megfő, utána leturmixoljuk. Közben a legfinomabb spárgarészeket, a rügyeket egy másik fél liter vízben megfőzzük, kb. 5 perc alatt. Leszűrjük, a rügyeket félretesszük, de a főzővíz is kelleni fog, abba tesszük a másik levünket, amit ha szálkásnak, túl rostosnak találunk, szintén leszűrünk. Szóval a két lét összevegyítjük, megkóstoljuk, hogy finom-e. Ha ízesíteni kell, megtesszük. A végén még egy-két evőkanál frissen facsart citromlevet teszek bele. Lehetne sűríteni tejszínnel vagy növényi tejszínnel, de én ezt nem tettem. A spárgarügyeket tálaláskor a levesbe tesszük.

Update, 1 visszajelzés: A kisfiam, Benedek azt mondta erről az ételről, hogy „ez a legjobb leves, amit életemben valaha ettem.” Hát köszi. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése