2014. május 12., hétfő

Recept: „Hihetetlen” – mandulás narancstorta

Hát ez valami hihetetlen. Reformsüti alacsony szénhidráttartalommal, mégis teljes élménnyel. Hihetetlen, mert pofonegyszerű az elkészítése. Hihetetlen, mert előtte meg kell főzni a narancsot! Eddig ilyet még nem hallottam. Legközelebb más gyümölccsel is kipróbálom, valahogy átdolgozva.

Hozzávalók:
50-60 dkg bio narancs
15 dkg xilit
20 dkg őrölt mandula
1 vaníliarúd kikapart magjai 
7 tojás
1 teáskanál foszfátmentes sütőpor
sütőpapír






A narancsokat egészben (igen, szőröstül-bőröstől) bő 30 perc alatt puhára főzzük, majd összevágjuk, a magokat kiszedjük, és összeturmixoljuk az egészet. Hozzáadjuk a nyírfacukrot, a mandulát (amelyben elkevertük a sütőport), és összeturmixoljuk az egészet. Ezután a már csak langyos masszába szintén beledolgozzuk a botmixerrel az enyhén felvert tojásokat, a vaníliarúd kikapart belsejét. A masszát egy közepes méretű tortaformába öntjük, amit kibélelünk sütőpapírral. Előmelegített, 175 fokos sütőben kb. 40 perc alatt készre sütjük. Remek eledel, csodás narancsíz. Lehűtve az igazi. Hihetetlen. :-)

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jòl nèz ki. Egyszer szìvesen megkòstolnàm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Ez az utóbbi időszak egyik nagy találmánya. Reformszempontból mindenképpen. Persze nem én találtam ki, én csak finomítottam rajta. Sütök majd az egyik hétvégén. :-) Csak a bionarancsot néha vadászni kell. A héja miatt különösen fontos a bio, mivel az egész belekerül.

      Törlés
  2. A bio narancson és a xiliten már nem lepődöm meg, de mi a csuda a foszfát mentes sütőpor; és hol lehet ezeket beszerezni?
    Kóstolót nem akarsz holnap behozni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ha marad, és arra járok, viszek kóstolót. :-) Igyekszem arra járni.
      Bionarancs: Lidl, xilit: sokfelé, foszfátmentes sütőpor: pl: Müller, de állítólag a reformboltokban is van. (Azt mondják, ez sokkal egészségesebb.) Bevallom, ezt a menő új sütőport most először próbáltam ki. Állítólag kevesebb is elég belőle, de én nem mertem kevesebbet tenni.
      A recept úgymond közkívánatra került fel, mert a bélás tanári kar több tagjai is élénken érdeklődött a részletek iránt, miután pár hete megkóstolta. :-) Pedig csak a Tecának csomagoltam. Egyébként tényleg egy zseniális találmány.

      Törlés
    2. Ezt most megcsinálom, annyira szuper!

      Törlés